Pitkähkö kaksiosainen lämppä, jonka ekan puoliskon pohjaidea on vanhasta, ehkä tutustakin leikistä.

Piirin keskellä on kasa pieniä esineitä (väh. kymmenisen esinettä), joita voidaan tarkastella hetki. Sitten muut laittavat piirissä silmät kiinni ja yksi pelaaja vie jonkin esineistä. Annetaan lupa avata silmät. Nopein hoksaaja tai vaihtoehtoisesti seuraava piirissä voi heittää ilmoille kysymyksen (esimerkki) ”No mutta Irmeli, minne sinä veit sakset?” Tavaran viejä puolustautuu (esimerkkiä jatkaen) ”No oikeastaan minä ajattelin, että kuusiaidan lopputrimmaus voisi sujua myös tällä Dremelillä” ja toimittaa miimisesti kyseisen esineen piiriin. Kadonneelle esineelle siis keksitään joku käyttötarkoitus ja korvaava tavara, jolla tuon käyttötarkoituksen voisi ainakin jokseenkin uskottavasti myös suorittaa.

Leikkiä jatketaan kätkemisvuoroa piirissä kierrättäen, kunnes kaikki tavarat on korvattu kuvitteellisilla uusilla tavaroilla. Välissä kannattaa pitää kertauskierrosta näistä miimisistä tavaroista.

Seuraa leikin toinen osuus. Ryhmälle esitetään jokin ongelma, kuten haaksirikko autiolle saarelle tai kuumatkan järjestäminen. Ainoat käsillä olevat tavarat ovat ne, jotka palautettiin takaisin piiriin, mutta niitä on onnekkaasti käytettävissä äärettömän paljon. Koko ongelmaa ei tarvitse ratkaista kerralla, vaan voi keskittyä johonkin pieneen osa-alueeseen, kuten kantoraketin tai avaruussukkulan vessan toteutukseen annetuista tarpeista. Sitten kaikki spontaanin vapaassa järjestyksessä käyvät esittämässä erilaisia vaihtoehtoja. Mielikuvitusleikkiä voi jatkaa niin pitkään kuin hyväksi katsotaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *